Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Captain Jeffries, VC

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Mystiek en religie Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Fulco

BerichtGeplaatst: 02 Jan 2011 23:15    Onderwerp: Captain Jeffries, VC Reageer met quote

Tijdens bezoeken aan de Westhoek maak je soms iets mee waarvan je je vervolgens afvraagt: "Is dit nu toeval, of.......

Op 26 augustus 2008 breng ik voor het eerst een bezoek aan Tyne Cot. Zonder enige informatie vooraf kom ik daar de grafsteen tegen van de Australische Captain C.S. Jeffries, onderscheiden met het Victoria Cross. Nietsvermoedend maak je een foto en denkt "die bunker op de achtergrond doet het wel leuk".

Uploaded with ImageShack.us

Ik kom weer overeind en tegelijkertijd word ik op mijn schouder getikt door een "every inch an Englishman".
Hij vraagt mij of ik weet wat ik zojuist gefotografeerd heb. Enigszins aarzelend (je wilt de man niet voor het hoofd stoten) vertel ik dat ik de combinatie van een grafsteen met VC-aanduiding met achterliggende bunker wel een interessante combinatie vond. Met een allervriendelijkste glimlach op zijn gezicht vertelt hij me vervolgens dat captain Jeffries dat Victoria Cross heeft gekregen voor het veroveren van die achterliggende bunker, waarbij hij helaas wel dodelijk gewond werd. Volgt nog een 1-mans hoorcollege over de slag op deze plek. Gewoon een van die leuke momenten die je tijdens je bezoeken aan de Westhoek meemaakt.

En dan,.... Bijna twee jaar later bezoek ik op 15 augustus in het MMP in Zonnebeke de tentoonstelling over het werk van de CWGC. Naast veel foto's van begraafplaatsen (vaak met bezoekende hotemetoten) ook een vitrinekast met originele registratie-boeken van graven. Op de bijbehorende informatiekaart staat dat soldaten soms als onbekend slactoffer werden begraven en dat veel later informatie bekend werd waardoor zij alsnog een naam kregen. Ik bekijk het boek en de bijbehorende brief in de vitrinekast en dan lopen er toch wat koude rillingen over mijn rug.

"Unknown" wordt opeens "mijn" Captain Jeffries VC op Tyne Cot.

Toeval, of....?
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 02 Jan 2011 23:45    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie reportage, Fulco! Bijzonder verhaal. De eerste gevallenen werden op Tyne Cot begraven op de plek waar ze sneuvelden, vandaar dat de graven voor het monument (eigenlijk is heel Tyne Cot een monument m.i....) ook volkomen assymetrisch liggen. Misschien ligt Jeffries daarom zo dicht bij de bunker die hij veroverde. Doet niets af aan het verhaal overigens.

Gr P
schiptje

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2011 0:01    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.greatwar.co.uk/people/capt-clarence-smith-jeffries-vc.htm poppy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aurel Sercu

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2011 13:10    Onderwerp: Reageer met quote

Het klopt dat zowat alle gidsen op Tyne Cot Cemetery zeggen dat Jeffries gesneuveld is bij de bunker waar hij (later) begraven werd.
Maar dat is dus niet juist. Hij sneuvelde bij de verovering van een andere bunker in de buurt.
Zie
http://1914-1918.invisionzone.com/forums/index.php?showtopic=69500
(posting van Paul Reed).

Sorry voor het doorprikken. Smile

Aurel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Wienne

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2011 13:16    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad, Aurel

Trouwens als je kijkt naar de datum van overlijden zou je eigenlijk (zeker als gids) genoeg moeten weten:
Tyne Cot werd veroverd op 4oktober 17. Jeffreys is gesneuveld de 12de, bij de dodelijke en mislukte push van op TC richting Passendale.

Hij heeft wel wel zijn VC gekregen voor het veroveren van een bunker op de 4de oktober en die bunker bevond zich ongeveer een 100m voor TC.

Heb die 'kwakkel' ook al verschillende malen gehoord, zelfs van niet de eerste de beste. Maar goed, het is wel een sappig verhaal... en d'er zijn nog wel een aantal van die hardnekkige mythes...

Wienne

Wienne's site
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Aurel Sercu

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2011 13:20    Onderwerp: Reageer met quote

Wienne @ 03 Jan 2011 13:16 schreef:
. en d'er zijn nog wel een aantal van die hardnekkige mythes...
Wienne

Wienne,
Mij moet je het niet zeggen ! Smile

Aurel
Naar boven
schiptje

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2011 14:49    Onderwerp: Reageer met quote

Aurel, daarom plaatste ook ik (discreet weliswaar Wink ) een linkje...
Ik vond dat Fulco het zelf moest uitvinden.
Maar het blijft een mooi verhaal, Fulco!
Wienne, ik ben niet helemaal overtuigd over jouw 100m voor TC...
Hij "won" hem wel degelijk op de 12de. Jeffries overmeesterde een bunker aan Hillside Farm (VC) en sneuvelde enkele uren later bij het bestormen van een nieuw objectief (andere bunkergroep) ten Noorden van Defy Crossing.
Naar boven
Fulco

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2011 15:49    Onderwerp: Reageer met quote

Dank Schiptje en Aurel voor alle aanvullingen. Zo doet de kennisuitwisseling op dit forum weer eens zijn naam eer aan.

Ik was daar overigens niet met een gids en de Engelsman uit mijn verhaal was ook niet als zodanig herkenbaar. Want ook Engelsen worden blijkbaar op het verkeerde been gezet. De foutieve informatie over Jeffries staat namelijk niet in de minste informatiebronnen (Holts, Scott 'Ypres Salient'). Zie daarvoor de posting van Mark Hone in de link die Aurel hierboven gaf. Tweede les die ik dus geleerd heb, is dat je als betrouwbaar bekend staande informatiebronnen toch niet zomaar op hun mooie ogen moet geloven.

Wees overigens niet bezwaard dat deze mythe voor mij is doorgeprikt, want voor mij doet die mythe er niet zoveel toe. Voor mij zit het verhaal in het op twee momenten, zonder enig verband en niet opzettelijk, geconfronteerd werd met dezelfde persoon. Dat deed bij mij de vraag rijzen of dingen soms alleen maar stom toeval zijn. Waar Jeffries ook overleden/begraven is en waarom hij het VC heeft gekregen is daarbij van ondergeschikt belang. Daarom staat mijn bijdrage ook in de rubriek Mystiek en niet bij de reisverslagen.
schiptje

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2011 17:01    Onderwerp: Reageer met quote

Fulco, jouw ervaring blijft inderdaad een mooi verhaal!
Naar boven
Aurel Sercu

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2011 17:33    Onderwerp: Reageer met quote

Joris,

Klopt. Ik had de tekst in je link slechts diagonaal gelezen en/maar vond hem niet "expliciet" genoeg. (Ik bedoel eigenlijk alleen maar dat er niet verwezen werd naar het 'fabeltje' van de TCC bunker. Maar dat hoeft natuurlijk niet per se.)

Fulco,

Ik had niet gemerkt dat je Topic in de afdeling "Mystiek" stond ! Had ik dŕt geweten... Maar nu haast ik me toch om een smiley te zetten ! Hier is-ie : Smile

Aurel
Naar boven
Wienne

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2011 17:49    Onderwerp: Reageer met quote

schiptje @ 03 Jan 2011 14:49 schreef:
Aurel, daarom plaatste ook ik (discreet weliswaar Wink ) een linkje...
Ik vond dat Fulco het zelf moest uitvinden.
Maar het blijft een mooi verhaal, Fulco!
Wienne, ik ben niet helemaal overtuigd over jouw 100m voor TC...
Hij "won" hem wel degelijk op de 12de. Jeffries overmeesterde een bunker aan Hillside Farm (VC) en sneuvelde enkele uren later bij het bestormen van een nieuw objectief (andere bunkergroep) ten Noorden van Defy Crossing.

En voila, nog een mythe de wereld uit! Smile

Dacht dat hij hem gehad had voor die bunkers op Hamburg Farm. Enfin, check your references zoals ze zeggen...

Wienne

Wienne's site
Naar boven
Aurel Sercu

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2011 17:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan me vergissen, maar ik denk dat de VC die verdiend werd voor een actie bij de Hamburg Farm bunker, die van McGee was.

Aurel
Naar boven
Wienne

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2011 18:06    Onderwerp: Reageer met quote

Nog beter, kluts ik er 2 door elkaar! Smile

En nu ge het zegt, begint mij ondertussen ook te dagen. Je hebt inderdaad gelijk.

Wienne

Wienne's site
Naar boven
Aurel Sercu

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2011 18:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet dat ik off topic ga (en allesbehalve de mystieke toer), maar die onzichtbare bunker interesseert me nog in hogere mate. Hij zit onder de zoden, bij Plot 45, rij G. Een onvolledige rij. (Staande aan de ingang, kijkend naar Cross of Sacrifice , tegen de rechter begraafplaatsmuur.) En werd enige jaren geleden ontdekt toen men daar een graf wilde graven voor een onlangs gevonden gesneuvelde, en ... op het dak van de bunker stootte!

Aurel
Naar boven
marnik

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2011 18:49    Onderwerp: Reageer met quote

Aurel Sercu @ 03 Jan 2011 17:56 schreef:
Ik kan me vergissen, maar ik denk dat de VC die verdiend werd voor een actie bij de Hamburg Farm bunker, die van McGee was.

Aurel

Inderdaad Aurel, hij verdiende het VC bij een actie op 4 oktober bij deHamburg Farm bunker die trouwens nog steeds bestaat maar niet toegankelijk is voor publiek.

Ooit heb ik de eigenaar toestemming gevraagd om eens een foto te nemen maar dit werd pertinent geweigerd...ondanks het feit dat ik er reeds 18 jaar mijn patatten haal.

De bunker achter de grafsteen van Jeffries heet "Irksome" de andere heet " The Barnacle"

Marnik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Aurel Sercu

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2011 19:37    Onderwerp: Reageer met quote

Marnik,

Is het deze ?
(Uit boek van Fr. Bostyn e.a.)

En kan je de boer niet overtuigen z'n patatten op te slaan in die bunker, dan ze straks daar gaan halen (voor het 19de jaar), en meteen vlug-vlug een foto nemen ? Confused

Aurel

Naar boven
schiptje

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2011 19:39    Onderwerp: Reageer met quote

Een nieuwe fase in de 3de slag (Passchendaele), begon op 4 oktober.

De story van McGee op die dag bij de Hamburg bunkers.
(Het vertelt ook nog eens duidelijk dat de bunkers gebruikt werden door de Duitsers, om hun MG's er boven op te plaatsen.)

A German machine gun crew was firing onto the Australians from the roof of one of the pillboxes. Sergeant McGee ran forward fifty yards and shot the crew with his revolver. He then organised a bombing party to attack and capture the next pillbox.

http://www.greatwar.co.uk/people/sgt-lewis-mcgee-vc.htm
Op de trench map is duidelijk te zien, waar de eerste en tweede bunker was (hamburg).

En zo zijn we terug bij Aurel; we moeten begrijpen dat de stafkaarten die men gebruikte, maar in die mate juist en correct waren, als dat men informatie erover had verkregen... (Trench Map is die van eind sept 17.)
Naar boven
marnik

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2011 19:49    Onderwerp: Reageer met quote

Aurel Sercu @ 03 Jan 2011 19:37 schreef:
Marnik,

Is het deze ?
(Uit boek van Fr. Bostyn e.a.)

En kan je de boer niet overtuigen z'n patatten op te slaan in die bunker, dan ze straks daar gaan halen (voor het 19de jaar), en meteen vlug-vlug een foto nemen ? Confused

Aurel

Dit is de bunker, Aurel, ik heb hem zelf nog nooit in het echt gezien, enkel van de foto uit Franky's boek.

Hij is tegenwoordig helemaal overwoekerd door struiken en vlierbessen.
Een manier van de boer om hem aan het zicht te onttrekken.

Enkel een algmene pattat-boycot kan soelaas bieden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
shabu
Cheffin

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2011 20:15    Onderwerp: Reageer met quote

Op de website greatwar.co.uk staat het volgende te lezen over het opgraven van Captain Jeffries:

Quote:
In July 1920 his father, Joshua Jeffries, travelled to the battlefield near Passchendaele to find the grave of his son, but could not. The Army Service Record for Captain Jeffries includes correspondence to the effect that the body was exhumed from a field grave shortly after the father's visit, on 14th September 1920, and was reinterred in Tyne Cot cemetery. As an exceptional case the family was notified of the details of identification found with the burial confirming that it was indeed Captain Jeffries. Correspondence in the Service Record for Captain Jeffries suggests that his father did make the trip to Flanders from Australia again in the mid 1920s

Weet iemand waarom het is dat details van de indentificatie aan de familie werden gegeven?

Annelies

http://ww1relics.com/
Naar boven
Fulco

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2011 20:26    Onderwerp: Reageer met quote

Aurel Sercu @ 03 Jan 2011 17:33 schreef:
Fulco,

Ik had niet gemerkt dat je Topic in de afdeling "Mystiek" stond ! Had ik dŕt geweten... Maar nu haast ik me toch om een smiley te zetten ! Hier is-ie : Smile
Aurel

En natuurlijk eentje retour Smile
Misschien moeten we de moderators vragen deze afdeling standaard te voorzien van mistflarden en kleine spookjes.

Maar alle gekheid op een stokje: alle reacties hebben weer een hoop informatie voor mij aangedragen, die mij bij een volgend bezoek aan de Westhoek weer van pas kunnen komen.
schiptje

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2011 20:34    Onderwerp: Reageer met quote

Annelies, uit alles wat ik ervan weet, en uit begreep: om de arme man duidelijk te maken dat ze wel degelijk grondig te werk gingen.
Die man was speciaal naar hier gekomen om zijn zoon te vinden. Maar hij bleek vermist en niet te vinden... Tot men enige tijd later (Juli-September) hem toch plots vonden! Ergens kan ik mij goed voorstellen dat er ergens een bureaucraat tegen die man zal gezegd hebben dat het vergeefse moeite was en dat hij maar best weer naar huis kon gaan. We moeten wel weten dat men ondertussen nog volop aan het opgraven was en "verhuizen" naar de verzamel-begraafplaatsen.
Na wat zoekwerk van de betrokken diensten, bleken ze dan toch een veldgraf te kunnen vinden met daarin het nodige materiaal om tot een positieve identificatie te kunnen overgaan. De man was ondertussen al wel weer huiswaarts gekeerd... En vroeger was dat niet zo evident om even over en weer te reizen. En het moet een hectisch werk zijn geweest. Ik kan mij ook beelden voorstellen van een arme man die weken over de slagvelden liep, op zoek naar zijn zoon...
Op 14 september 1920, enige tijd dus nadat de man huiswaarts was gekeerd, werd hij dus ontgraven en later positief geidentificeerd aan de hand van de coordinaten, de verslagen in zijn record en de Australische kentekens, graden EN hij was begraven in zijn zeil met de initialen CSJ. Ook wist men toen dat dit de enige vermiste Australische Captain was in de omgeving.
Ondertussen was Jeffries dus wel ontgraven en herbegraven en begraven onder een kruis op TC, met de vermelding UNknown Austrlian Captain. Maar dit moest dan zo vlug mogelijk aangepast worden door de diensten omdat zijn vader er terug aankwam. Zie telegram tussen de diensten in de eerste post.
Enkele jaren later maakte de man de verre reis opnieuw....
Het moeten rare tijden zijn geweest; het vechten was gedaan, maar de oorlog nog lang niet...
Naar boven
shabu
Cheffin

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2011 21:11    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je antwoord!
Het was dus uitzonderlijk dat ze de details van identificatie aan hem gaven omdat hij van zover kwam voor niks?
Want als ik het goed begrijp gaven ze normaliter geen details aan familileden?

Het zullen zeker rare tijden zijn geweest. Nog zoveel onduidelijkheden over het lot van een gesneuveld familielid...
En dan helemaal uit Australië komen en niks vinden, onvoorstelbaar triest.

http://ww1relics.com/
Naar boven
Boes

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2011 21:12    Onderwerp: Reageer met quote

Bijzonder verhaal! Kan er niet veel meer van maken. Onvoorstelbaar moet die periode zijn geweest voor nabestaanden.
Naar boven
schiptje

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2011 22:26    Onderwerp: Reageer met quote

Zopas nog even zijn dossier bekeken op
http://recordsearch.naa.gov.au/NameSearch/Interface/ItemDetail.aspx?Barcode=8334253
84 bladzijden, Bekijk even Pag 33 (jan 21: identificatie en waarom hij de gegevens kreeg tegen alle gewoontes in)

Verder bleek het niet evident voor de vader om rond te struinen over de slagvelden in 1924, want hij vroeg brieven om het hem gemakkelijker te maken: 41 (24/1/24 De brief van de vader) en 32 (31/1/24 doorverwijzing)

Jammer genoeg niet meer gegevens in zijn dossier.

Ik vind de briefwisseling omtrent de telegram in de eerste post raar ...
Men (IWGC) verwittigt dat er een familielid naar het graf gaat, dus moet de inscriptie nog vlug even verandert worden. Omdat hij positief geidentificeerd werd door een andere dienst (AGS). Ik vraag mij af wanneer die brief gedateerd is...

Ach, laat maar. poppy
Naar boven
Fixbayonetbunny

BerichtGeplaatst: 05 Jan 2011 10:52    Onderwerp: Reageer met quote

Sterk verhaal Fulco. Heel bijzonder zoiets.

Iets dergelijks overkwam mij ooit ca 12 jaar geleden toen ik foto's nam van het monument voor een Engelse piloot in mijn woonomgeving.

Is welliswaar 40-45 maar daarom niet minder bijzonder, vindt ik toch.
Mocht er interesse zijn, wil ik wel een verhaaltje schrijven en een fotootje posten.
Karijn

BerichtGeplaatst: 05 Jan 2011 15:05    Onderwerp: Reageer met quote

ik vind het ook een mooi verhaal Fulco!

Het zal niet eenvoudig zijn geweest voor de nabestaanden destijds.
Wij kunnen nu zoveel informatie opvragen, maar toen had je dus gewoon pech. Of het duurde een eeuwigheid voordat je eens wat te horen kreeg.

Toen de doden na de oorlog van het slagveld werden gehaald, werd er toen ook per dode bijgehouden waaraan ze werden geidentificeerd?
Is die informatie bewaard gebleven?
Zo te lezen hebben ze dat bij Jeffries wel gedaan, maar hij was misschien extra speciaal omdat hij een VC had gekregen?

Shiptje, die link doet het niet.

gr Karijn
Naar boven
Fulco

BerichtGeplaatst: 05 Jan 2011 20:17    Onderwerp: Reageer met quote

schiptje @ 03 Jan 2011 22:26 schreef:
Ik vraag mij af wanneer die brief gedateerd is...

Ik heb het stempel rechtsboven op de brief even proberen uit te vergroten. Ik durf er geen eed op te zweren, maar er lijkt 24 maart 1921 te staan.
Fulco

BerichtGeplaatst: 05 Jan 2011 20:27    Onderwerp: Reageer met quote

Fixbayonetbunny @ 05 Jan 2011 10:52 schreef:
Mocht er interesse zijn, wil ik wel een verhaaltje schrijven en een fotootje posten.

Graag. Zeker in een subforum met de naam "Mystiek" lijkt mij een uitstapje naar een andere periode toch wel toegestaan. Zoals ik al eerder zei, het gaat om de ervaring en minder om de feitelijke details over de betrokken soldaat. Misschien wel even onder een nieuw onderwerp, omdat anders een moderator misschien weer dingen moet verplaatsen. En we willen geen extra werk bezorgen, toch? Laughing
schiptje

BerichtGeplaatst: 05 Jan 2011 22:27    Onderwerp: Reageer met quote

Karijn @ 05 Jan 2011 15:05 schreef:
ik vind het ook een mooi verhaal Fulco!

Het zal niet eenvoudig zijn geweest voor de nabestaanden destijds.
Wij kunnen nu zoveel informatie opvragen, maar toen had je dus gewoon pech. Of het duurde een eeuwigheid voordat je eens wat te horen kreeg.

Toen de doden na de oorlog van het slagveld werden gehaald, werd er toen ook per dode bijgehouden waaraan ze werden geidentificeerd?
Is die informatie bewaard gebleven?
Zo te lezen hebben ze dat bij Jeffries wel gedaan, maar hij was misschien extra speciaal omdat hij een VC had gekregen?

Shiptje, die link doet het niet.

gr Karijn

Even naar:
1. http://www.naa.gov.au/
Op deze pag.: Using the archives -> click NameSearch
(kom je op http://naa12.naa.gov.au/NameSearch/Interface/NameSearchForm.aspx )
2. Invullen: "JEFFRIES" en category= "world war 1" aanclicken
-> click "SEARCH"
3. Click "Display"
4. De voorlaatste op de 3de Pagina is het dossier van Jeffries Clarence Smith
5. Click op zijn naam
6. Click op 'View Digital View"

Ik hoop dat het nu lukt? Na een tijdje verloopt inderdaad die link/sessie.
Maar het is verbazend wat je er allemaal weervindt. Ook van andere Aussies. Wink

@Fulco: thanks. Wink
Naar boven
Fixbayonetbunny

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 9:31    Onderwerp: Reageer met quote

Fulco @ 05 Jan 2011 20:27 schreef:
Fixbayonetbunny @ 05 Jan 2011 10:52 schreef:

Graag. Zeker in een subforum met de naam "Mystiek" lijkt mij een uitstapje naar een andere periode toch wel toegestaan. Zoals ik al eerder zei, het gaat om de ervaring en minder om de feitelijke details over de betrokken soldaat. Misschien wel even onder een nieuw onderwerp, omdat anders een moderator misschien weer dingen moet verplaatsen. En we willen geen extra werk bezorgen, toch? Laughing

Ik zal een dezer dagen het e.e.a schrijven....
Karijn

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 9:48    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Schiptje, dat is aardig van je!
Ik ga het zo even proberen.

gr Karijn
Naar boven
Karijn

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 13:30    Onderwerp: Reageer met quote

Interessant om alles te lezen.

Nog een vraagje:

wat is O.C. "B" Coy?

En op pagina 43 wordt verwezen naar report Passchendaele 51.48/C.
Staan hierin details mbt de identificatie? Zo ja, zouden die nog bestaan?

gr karijn
Naar boven
Fixbayonetbunny

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 13:57    Onderwerp: Reageer met quote

Karijn @ 06 Jan 2011 13:30 schreef:
Interessant om alles te lezen.

Nog een vraagje:

wat is O.C. "B" Coy?

VOlgens mij "Officer in Command of B Company"
Karijn

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2011 16:51    Onderwerp: Reageer met quote

okee, bedankt Smile

groet Karijn
Naar boven
schiptje

BerichtGeplaatst: 07 Jan 2011 0:35    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien bestaat dat rapport nog in de archieven van de CWGC.
Heb ik geen ervaringen mee.
OC is officieel Officer Commanding. Dacht ik... Kan fout/vergeetachtig zijn. Maar 't is muggenzifterij, want komt op hetzelfde neer. Wink
Naar boven
Karijn

BerichtGeplaatst: 07 Jan 2011 9:39    Onderwerp: Reageer met quote

Oh maakt niet uit. Ik ben deze term al eerder tegengekomen en wist nooit wat het was.

Bedankt voor alle info.

gr Karijn
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Mystiek en religie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: