Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

van loteling tot "peacekeeper"

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> DOVO-België Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
maxmadmartin

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2010 15:49    Onderwerp: van loteling tot "peacekeeper" Reageer met quote

hoy,
iedereen heeft er wel een paar in de familie,ex dienstplichtigen of misschien wel ééntje zoals ik,die er zijn eerbaar beroep van maakte ( lees;met een zatte kop een kontrakt van lange duur getekend Crying or Very sad )
Meestal, als ze toevallig in de zelfde ruimte vertoeven, heb je de juiste ingredieénten voor een merkwaardige chemische reaktie Confused
enkel de katalysator "weetjenochtoen" toevoegen en daar verschijnt het ;
een aanééngekoekt mengsel van verhalen ,de één nog straffer dan de ander,over het leger..... Rolling Eyes
de meeste vrouwen slaken dan een diepe zucht en doen verder met wat vrouwen dan zoal doen.. Neutral
Heb je er ooit bij stilgestaan hoeveel mensen er zijn in je familie die ,afhankelijk van de bereikte ouderdom,in het leger is of geweest is ,
je kent toch wel een nonkel die ooit naast admiraal Heyn (hij mocht Piet zeggen Cool )voer,of neef piraat uit Oostende die hem met enkele cm inkortte ?
een achterneef die persoonlijk ,en op eigen initiatief,Napoleons keizerlijke garde op de weg terug naar Parijs joeg Surprised
ik wel,en ik zal het bewijzen ook ! Yvonne blik
De overtuigingsstukken zijn nogal talrijk en daarom heb ik ze met militaire precissie in peletons gerangschikt,te beginnen met de ouwe garde
,peleton ALPHA ; mijn grootmoeders(aan moeders zijde,oke nu weet je nog hoe zo'n verwant noemt,overgrootje of zo) vader,de genaamde René Hoedt.

ALPHA : René Hoedt,loteling

excuseés moi ,maar in die tijd waren ze nog maar van de Franse revolutie
aan het bekomen (en daar zijn ze nog mee bezig) in la petite Belgique Rolling Eyes
tot later, dan volgt BRAVO
GRTZ 1/2 MMM Wink
People always have been the foolish victims of deception and self-deception in politics, and they always will be, until they have learned to seek out the interests of some class or other behind all moral, religious, political and social phrases, declarations and promises.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
maxmadmartin

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2010 16:00    Onderwerp: Reageer met quote

whoeps,ééntje vergeten Mad

People always have been the foolish victims of deception and self-deception in politics, and they always will be, until they have learned to seek out the interests of some class or other behind all moral, religious, political and social phrases, declarations and promises.
Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2010 18:44    Onderwerp: Reageer met quote

Niet gek voor iemand met één vinger... Laughing Wel interessante kost! Helaas heb ik geen familie met enige prestaties in welk leger dan ook (ik schopte het zelf tot barman) yummie yummie

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
maxmadmartin

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2010 19:02    Onderwerp: Reageer met quote

Lingekopf @ 03 Jul 2010 19:44 schreef:
Niet gek voor iemand met één vinger... Laughing Wel interessante kost! Helaas heb ik geen familie met enige prestaties in welk leger dan ook (ik schopte het zelf tot barman) yummie yummie

BARMAN..?? Surprised
Tezamen met de kok en de secretaris (verlof & vergunning) de voornaamste functie in elk leger !! speechless
ik ben trots op U yummie
grtz,1/2 MMM
Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2010 19:14    Onderwerp: Reageer met quote

Dank u... ik had de helft van het officierskorps van de KMA in Breda kunnen afpersen... ik kende hun juffrouwen... maar misschien daardoor had ik een heel best leven. Ik mocht zelfs meedoen met hun schietclub. Naar fourier, UZI inleveren en 9 mm Browning FN kanon terugkrijgen. Bier tappen en mee schieten, er waren collega's die het zwaarder hadden. En uiteindelijk op verlof met een grote hoeveelheid onverslijtbare zwarte sokken Laughing Laughing

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
maxmadmartin

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2010 19:16    Onderwerp: Reageer met quote

enige gelijkenis is er wel met het nageslacht Cool

BRAVO : Vanthomme Balthazar
mijn opa zaliger die als jonge snaak tegen "den Dutz" vocht met het bloed,allé IJzerwater dan puke ,tot aan zijn knieén.
Heb hem helaas bij leven niet gekend,jammergenoeg want met 8 "chevrons" of frontstrepen,zal hij wel wat meegemaakt hebben....

grtz,1/2MMM
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> DOVO-België Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: