Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Mijn excuses

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Wikimania Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Fritz Kempf
Ere WikiMusketier

BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2010 23:10    Onderwerp: Mijn excuses Reageer met quote

Beste.

Ik neem mijn tijd ervoor en ik zal het dan ook zo rustig mogelijk doen.

Ik heb mijn functie niet erbij neer gelegd wegens tijdgebrek. Maar ik deed het uit woede. Toen Wim de Wikimania verliet, was ik alleen. Ik beherde de Wiki tot Lingekopf en enkele crew leden de Wiki kwam helpen. Mijn dank hiervoor. Maar dan kwam er een dag dat mijn Wiki fun voorgoed zal veranderen. Ik krijg mijn eerste email i.v.m. spelling en daar stonden dingen in die mij lieten frustreren. Hierdoor heb ik uit woede een einde gemaakt aan de functie Wiki Musketier. En ik heb er verdomd spijt van! Als ik één wens mag en kan maken, is onder mijn naam "Ere" laten schrappen.

De laatste tijden heb ik me slecht gedragen en ik besef het dan ook. Sinds mijn vertrek, heb ik rustig enkele artikels geschreven. Dan kwam opnieuw een mail, opnieuw mijn spelling. En een waarschuwing. Eén artikel -> maand geblokkeerd. Na ene maand, heb ik een deal kunnen maken met LP. Maar deze deal zou niet verder komen.

Tandorini had artikels geplaatst. Ik heb iedere keer de opmaak gewijzigd. Volgens de opmaak die Wim en ikzelf 3 jaar hebben toegepast. Zodat de Wiki zo overzichtelijk mogelijk bleef. Ik heb vandaag Tandorini, uit alle respect want iedereen moet bijleren, even tips gegeven i.v.m. de opmaak. Ik word gezien als een Schoolmeester. Alweer een woede aanval. Maar deze keer was het genoeg. Ik heb iets gezegd dat mij liet blokkeren.

Ik heb 3 jaar de Wiki aangevuld en beheerd of geholpen. Tabellen opgemaakt, aangepast etc. Wim en ik hebben zoveel mogelijk dezelfde opmaak toegepast. Maar sinds zijn vertrek, was de fun gewoon over. En de frustraties begonnen. Jaren heb ik ervoor gezorgd dat de Wiki aangevuld bleef. Dat de orde bleef. Maar mijn werk en steun word zomaar afgepakt. Zo kan ik het zien. Mijn plus 500 artikelen zijn wel tof voor de Wiki, maar mijn werk word niet aanvaard.

Ik bied mijn excuses aan voor de ellende weken. Ik heb geprobeerd mij kalm te houden. Maar als het echt op mijn spelling gaat en een verwijt krijg dat ik niet de moeite doe, is gelijk aan tegen mijn hielen trappen. En dan, dan komt de woede omhoog. Zoals enkele op FEW al eens van me gekregen toen zij ook tegen mijn hielen trapten. Die lui zullen het wel beseffen. Een goede les voor me, wees kalm. Maar dit lukt mij soms niet. Hierbij bied ik mijn excuses aan. Maar je moet ook begrijpen dat ik zoveel jaren vol liefde de Wiki heb aangevuld en dat ik zomaar zo word behandelt, maakt mij toch gewoon kwaad.

Het is aan de Crew wat er gebeurd. Ik aanvaard mijn sancties. En ik zal niet liegen, ik ben op de foute weg en ik probeer terug de goeie te krijgen. Dit doe ik al dagen, zoals hier. Maar iedere keer word de woede eruit gelokt. Ook al wil ik iets goeds doen. Ik sta open voor tips. Ik sta zeker nog open voor vragen. Ik help graag mensen, maar ik help teveel. In mij zit de oude snaaip nog in, maar die zal langzaam terug keren als er eens niks tegen mij ernstig word gezegd.

Grtz.

Ypres Salient on Pictures
Discover the Salient - Meet the men

FHSW Wikia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 01 Apr 2010 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

Snaaip, ik ben niet bij de wiki betrokken dus daarover kan en wil ik niet oordelen. Je hebt een enorme WOI-kennis waar je het forum en de wiki aardig mee hebt verrijkt.
Feit is dat je spelling, om welke oorzaak dan ook, nog wel eens rammelt. Daarnaast heb ik het idee dat je kritiek nog wel eens als een persoonlijke aanval beschouwt. Niet altijd, maar toch.
Mijn welgemeende en volstrekt persoonlijke advies: leer tot tien tellen voor je reageert. Je hoeft je zeker niet alles te laten zeggen maar kritiek of advies accepteren en er wat mee doen hoort erbij in het leven en maakt dat je makkelijker serieus genomen wordt en je zelf ook sterker in je schoenen zult staan. Je hoeft niet altijd de beste te zijn of mensen daarvan willen overtuigen (behalve in het mooiste-foto-topic dan... Wink ). Good luck en blijf bijdragen aan het forum.

Gr P
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 01 Apr 2010 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

Aanvullend ben ik van mening dat je bericht te prijzen valt maar dat we het topic niet te lang open moeten laten staan. Het is iets persoonlijks, net als mijn respons, maar niet iets dat bijdraagt aan de wiki op zichzelf. Smile

Gr P
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 01 Apr 2010 23:29    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad, beter het te sluiten.

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Wikimania Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: