Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

frontdienst prinsen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Duitse en Oostenrijks-Hongaarse eenheden Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sjoerd

Woonplaats: Bijna in Fort Vechten (Nieuwe Hollandse Waterlinie)

BerichtGeplaatst: 26 Jan 2009 9:07    Onderwerp: frontdienst prinsen Reageer met quote

Wat ik me afvraag; hebben de zonen van Wilhelm II ook daadwerkelijk enige frontdienst gehad hebben.

Zoals b.v. enkele maanden geleden de Engelse prins in Afghanistan. Die werd snel weer naar Engeland geroepen toen dit bekend werd.

Kroonprins Wilhelm heeft daadwerkelijk een leger aangevoerd; maar ik neem aan dat ze niet al te dicht bij het front kwamen?
Mart

BerichtGeplaatst: 08 Mrt 2009 11:43    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi sjoerd,

Het tegendeel is waar; kroonprins Wilhelm voerde op 21 februari 1916 zijn beroemde 5e leger aan tijdens de grote aanval op Verdun en nam deel aan de aanval op de rechter Maasoever.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Duitse en Oostenrijks-Hongaarse eenheden Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: