Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Het is mooi geweest...

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemene feedback Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2007 8:14    Onderwerp: Het is mooi geweest... Reageer met quote

Even hadden we de illusie dat de redelijkheid was wedergekeerd, het bleek ijdele hoop.

Als crew dachten we eigenlijk dat dit een forum was over de Eerste Wereldoorlog.
In de eerste plaats een stek om de vele ontelbare doden te herdenken en te herinneren die in de Eerste Wereldoorlog gevallen zijn.
Die in de loopgraven koude en ontbering moesten doorstaan die verder gaat dan onze verbeelding rijk is.
Die soms dagenlang langzaam lagen te sterven in het niemandsland na een zoveelste meestal zinloos offensief.
Een lijden die we onze ergste vijanden niet zouden toewensen.
Jonge mensen die niet zouden begrijpen waar we ons hier eigenlijk druk over maken.

Die nog minder zouden begrijpen dat we hier een oorlog aan het voeren zijn die niets minder dan deze herinnering aan het bekladden is.

Laat het duidelijk zijn. Dit is een forum omtrent herinnering en herdenking.
Het staat open voor iedereen die zich op een aangename manier wil bezig houden met zijn hobby,
met zijn familieverleden en met de geschiedenis van de Eerste Wereldoorlog.
Of je nou groenteman bent of professor, voor iedereen!
Iedereen die dit niet wil inzien, die persoonlijke aanvallen lanceert op andere users of
denkt dat hij of zij andere users moet beledigen of kwetsen is hier niet welkom.

Iedere, en we herhalen iedere overtreding hiervan zal vanaf heden met een directe ban van veertien dagen bestraft worden.
Bij herhaling volgt een definitieve ban.

Noem het een dictatuur, noem het wat je wil, maar dit zijn onze regels en iedereen zal er zich aan dienen te houden.

Iedereen die de regels niet gelezen heeft:
http://forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=8
Hier staan ze, weinig regels maar, we gingen en gaan uit van gewoon ouderwets fatsoen.

© Regulus 1 en Yvonne

https://twitter.com/ForumWO1

Laatst aangepast door Yvonne op 17 Nov 2007 18:24, in toaal 4 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
hermie

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2007 10:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ben het hier helemaal mee eens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Andriessen

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2007 10:48    Onderwerp: het is mooi geweest Reageer met quote

Helemaal gelijk Yvonne,
Men haalt de begrippen "vrije meningsuiting", fatsoen en discipline nogal eens door elkaar.
Wil het niveau van dit forum overeind blijven dan is het noodzakelijk dat men de spelregels in acht blijft nemen.
Discipline vergt ook van de crew het nodige. Alleen als die de spelregels zonder aanzien des persoons handhaven en toepassen blijft een forum overeind. Men moet zich dus vooral niet laten afshrikken om maatregelen te nemen en desnoods accepteren dat een aantal personen van het forum verwijderd resp geweerd moeten worden als ze daarvoor aanleiding geven. Het lidmaatschap heeft niet alleen rechten maar ook plichten. Als men daar niet tegen kan dan is er maar een manier; zeg het lidmaatscchap gewoon op, dan doet men de andere leden daar alleen maar een groot plezier mee. Er zijn genoeg leden en een paar meer of minder maken op het totaal niets uit maar zorgt er wel voor dat de overgrote meerderheid gewoon kan blijven doen waar ze lid voor werden.
Derhalve juich ik, als oud-mede-initiatiefnemer van dit forum, de woorden van Yvonne van harte toe.
Fritz Kempf
Ere WikiMusketier

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2007 11:20    Onderwerp: Reageer met quote

Beter dan deze uitleg bestaat gewoonweg niet. Mooie woorden. Crying or Very sad

Ypres Salient on Pictures
Discover the Salient - Meet the men

FHSW Wikia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Richard

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2007 14:02    Onderwerp: Re: het is mooi geweest Reageer met quote

Andriessen @ 11 Okt 2007 11:48 schreef:
Helemaal gelijk Yvonne,
Men haalt de begrippen "vrije meningsuiting", fatsoen en discipline nogal eens door elkaar.
Wil het niveau van dit forum overeind blijven dan is het noodzakelijk dat men de spelregels in acht blijft nemen.
Discipline vergt ook van de crew het nodige. Alleen als die de spelregels zonder aanzien des persoons handhaven en toepassen blijft een forum overeind. Men moet zich dus vooral niet laten afshrikken om maatregelen te nemen en desnoods accepteren dat een aantal personen van het forum verwijderd resp geweerd moeten worden als ze daarvoor aanleiding geven. Het lidmaatschap heeft niet alleen rechten maar ook plichten. Als men daar niet tegen kan dan is er maar een manier; zeg het lidmaatscchap gewoon op, dan doet men de andere leden daar alleen maar een groot plezier mee. Er zijn genoeg leden en een paar meer of minder maken op het totaal niets uit maar zorgt er wel voor dat de overgrote meerderheid gewoon kan blijven doen waar ze lid voor werden.
Derhalve juich ik, als oud-mede-initiatiefnemer van dit forum, de woorden van Yvonne van harte toe.

Mag ik mij daar van harte bij aansluiten?!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2007 15:39    Onderwerp: Reageer met quote

Jammer dat het nodig was, maar het kon niet anders. Helemaal mee eens.

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
1stLF/SRD
Rumkruik

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2007 17:01    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Admins,

Ik begin met een paar spreekwoorden:
Hoge bomen vangen veel wind...
De beste stuurlui staan aan wal...

maw wie niets doet, kan ook niets verkeerd doen.
Kritisch zijn is goed, maar dan moet je ook zelfkritiek hebben. Het is zo makkelijk iets af te breken. En op elk forum heb je wel een paar kampioenen in het bekritiseren...

Ik run ook een paar fora, en ik weet hoe lastig het is goed te doen voor iedereen. En geloof me, je kan nooit voor alles en iedereen goed doen zonder eerlijk te zijn. Laat je dus zeker nooit ontmoedigen door negatieve spiralen, door stuurlui die zelf nooit varen. Laat je steunen door de mensen die oog hebben voor het goede!

Keep up the good work!
Naar boven
barthas

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2007 17:06    Onderwerp: Reageer met quote

en zo is t maar net, yvonne en ook regulus 1. bravo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Reiné

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2007 17:16    Onderwerp: Reageer met quote

barthas @ 11 Okt 2007 18:06 schreef:
en zo is t maar net, yvonne en ook regulus 1. bravo.

Kort maar krachtig.
Kleine Vuurkruiser

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2007 17:24    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie reacties van Andriessens en Rumkruik.
Een mooie steun voor de Admins en Mods.
Bravo!
Naar boven
svdwal

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2007 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas noodzakelijk, maar ik kan hier volledig achterstaan.

Sjoerd
Naar boven
maxmadmartin

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2007 19:35    Onderwerp: Reageer met quote

Yvonne en Regulus 1 kennende zal de beslissing niet over èèn nacht ijs zijn genomen en noodzakelijk gebleken.
spijtig, dat wel,maar mijn sympathie hebben ze.
greets en carry on.
MMM
People always have been the foolish victims of deception and self-deception in politics, and they always will be, until they have learned to seek out the interests of some class or other behind all moral, religious, political and social phrases, declarations and promises.
Naar boven
arneken

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2007 19:38    Onderwerp: Reageer met quote

meestal ben ik tegen regels (school) maar deze keer kan ik mij er volledig achterscharen.

laten we er weer een fantastisch goed forum van maken en nog 1.000.000.000.000.000.000.000.000... (je verstaat me wel) verder doen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
patten

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2007 19:54    Onderwerp: Reageer met quote

beste yvonne en regulus1 ik kan mij hier volledig in terug vinden
dus mijn steun hebben jullie
en bedankt om het forum niet op te doeken schater schater schater schater schater
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
rady

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2007 20:07    Onderwerp: Reageer met quote

maxmadmartin @ 11 Okt 2007 20:35 schreef:
Yvonne en Regulus 1 kennende zal de beslissing niet over èèn nacht ijs zijn genomen en noodzakelijk gebleken.

En met een hoop hartzeer...
Hopelijk dit keer een nieuwe start.
Naar boven
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2007 20:36    Onderwerp: Reageer met quote

Niet altijd leuk maar als iedereen zich weet te gedragen zijn deze regels hopelijk weinig nodig. Ik sta er volledig achter.

Gr P
LeoK

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2007 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ook ik sta hier volledig achter
Wienne

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2007 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

Hear, hear!

Mag ik een voorstel doen?

(Wacht natuurlijk niet het antwoord af en doet het toch... zucht...)

Smile

Mensen, die knop 'Voorbeeld' zit er op voor iets! Gebruik hem! Niet éénmaal, niet tweemaal, maar meer.

Wil je een reactie posten? Typ je goesting en klik dan op de knop 'Voorbeeld'. Lees je post. Lees hem nog eens. Lees hem dan nog eens, maar beeld je in dat jij diegene bent die aan wie hij gericht is. Stel je de vraag: Ben ik duidelijk? Kan ik verkeerd begrepen worden? Kan iemand er door gekwetst worden of beledigd? Ga ik niet te veel de confrontatie aan?

Hoe fel je oorspronkelijke reactie ook was, als je zo ver komt ben je gegarandeerd al wat afgekoeld. Dikwijls gooi ik mijn post dan compleet weg omdat hij toch niets relevant te bieden had...

En zoekt er iemand de confrontatie met een kwetsende post of zo, negeer hem of haar, geen antwoord op het forum, zelfs geen PB. Als hij of zij ziet dat er niet gebeten wordt in het aas, dan stopt hij of zij vanzelf.

Op een forum zoals dit staat of valt veel met een beetje zelfdiscipline...

Yvonne, Regulus en het ganse mod-team, mijn grootste respect, veel sterkte toegewenst en laat jullie niet kisten!

Wienne

Wienne's site
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
vetje

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2007 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

Doe zo verder, ik kom hier graag en zou hier graag blijven komen.
Bedankt voor alle moeite en inzet.

Hopelijk kunnen we ons aan de kleine regeltjes houden en hoeven we niet meer in discussies te komen.
Naar boven
Andriessen

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 11:58    Onderwerp: mooi geweest Reageer met quote

Ik schreef : “Men haalt de begrippen "vrije meningsuiting", fatsoen en discipline nogal eens door elkaar. Wil het niveau van dit forum overeind blijven dan is het noodzakelijk dat men de spelregels in acht blijft nemen”.

Een en ander werd niet ingegeven door de controverse die klaarblijkelijk is ontstaan tussen personen op dit forum, maar door het feit dat ik constateer dat er de laatste tijd nogal veel ‘priet-praat’ en onnodige zaken worden behandeld waardoor de werkelijke doelstelling van het forum geweld wordt aangedaan.
Door tijdig ingrijpen van de crew kan zoiets voorkomen worden en ik heb begrepen dat hiertoe nu ook zo is besloten. Dat zal het niveau ten goede komen. Persoonlijke vetes, beschuldigingen en onaangenaamheden horen niet op een forum thuis en zijn een gevaar voor de gezonde ontwikkeling daarvan. Alles wat niet over de Eerste Wereldoorlog gaat hoort niet op het forum thuis.
Ik mailde mijn post als reactie op een topic “Vreemd” waarbij een discussie ontstond en waarop (ik meen door Ernst Friedrich) zeer terecht werd gereageerd met het verzoek om weer over te gaan tot Eerste Wereldoorlog zaken. Persoonlijke zaken dienen m.i ook persoonlijk te blijven en dus steeds Öff List” te worden afgehandeld
Kleine Vuurkruiser

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 12:03    Onderwerp: Reageer met quote

Heel correct gesteld, maar ik heb wel een kanttekening:
het topic: "het is zeeer vreemd" werd geopend in de rubriek " Off topic - niet WO1" - "algemene chat".
Dat is de ruimte waar dergelijke zaken wel kunnen.
Naar boven
geert

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 12:49    Onderwerp: Reageer met quote

Actualiteiten bespreken (wat dan soms politiek getint is )wat kwalitatiever is dan die WOI off-topic posts) zijn ook niet gewenst dus mag dat chat-gehalte van mij evenzo verdwijnen, soms is het gewoon teveel, kwaliteit is dan zoek en dat wekt begrijpelijk ergenis.
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 17:10    Onderwerp: Reageer met quote

Deze regels zijn niet ontstaan door zaken in algemene chat of algemeen nieuws, het niet wo1 gedeelte van het forum.

Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 17:35    Onderwerp: Reageer met quote

Het off-topic gedeelte vind ik heel nuttig. En als je in een serieus onderwerp off-topic wilt gaan meld je toch gewoon dat je dit voortzet in de chatbox?

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Reiné

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 17:37    Onderwerp: Reageer met quote

En degene die het niet (verder) wil lezen slaat het toch gewoon over...... Rolling Eyes
geert

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 20:08    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, in dat "politiek" topic val ik geen users persoonlijk aan en toch word ik "bestraft" nu politiek getinte posts niet meer gewenst zijn.(niet dat ik het zo erg vind,maar uit WOI stamt toch nog iets dat nu nog politiek leeft...)
In het chat gedeelte zou het dan wel mogen? Als men m'n mening niet wil weten kan men inderdaad eroverheen lezen. Rolling Eyes
Naar boven
Regulus 1

Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 20:12    Onderwerp: Reageer met quote

Geert, dit forum gaat niet over de hedendaagse politiek, maar over de Eerste Wereldoorlog. Vandaar.

Hedendaagse politiek komt op dit forum niet ter sprake ook niet in actuele gebeurtenissen of algemene chat. Daarvoor bestaan andere specifieke fora, zoals ook dit een specifiek forum is.
geert

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 20:34    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is jullie beslissing die ik respecteer, wel jammer omdat ik geen persoonlijke aanvallen doe op users, en toch politiek (door dat topic) nu niet meer gewenst is doordat iemand het nodig vind een nogal brute uitspraak te doen. Lijkt wel op iemands mond snoeren die andere mening is toegedaan.
Het word moeilijk een lijn te trekken want ook tijdens andere onderwerpen komen verschillende meningen naar boven.
Naar boven
Mart

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

Geheel mee eens.
Naar boven
Mart

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

Herstel: geheel mee eens, op voorwaarde dat de kwaliteit van het forum gewaarborgd wordt. Smile
Naar boven
Michel
Gast

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 21:06    Onderwerp: Reageer met quote

Het is niet zozeer de mond snoeren van iemand die een andere mening is toegedaan. Wat de crew momenteel wilt is dat de rust weerkeert op het forum en dat we ons weer kunnen toeleggen op het onderwerp waar we met zijn allen zo in geïnteresseerd zijn. De Eerste Wereldoorlog.
Zonder modder te gooien naar mekaar, zonder persoonlijke verwijten of wat dan ook. De kennis en de vriendschap komen op de eerste plaats.
Soms is het genoodzaakt om minder populaire maatregelen te nemen, willen we dit laatste opnieuw bereiken. Als we dat niet zouden doen kan het alleen maar van kwaad naar erger gaan en dat willen we zeker niet laten gebeuren. De crew probeert het forum opnieuw op het goede spoor te krijgen. Dat kunnen we alleen met de medewerking en het begrip van alle users.
Dus alstublieft, help ons een beetje. Laat alles wat bekoelen en met een beetje goede wil van ons allen kunnen we er opnieuw iets moois van maken.
Naar boven
Tandorini

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2007 23:00    Onderwerp: Reageer met quote

geert @ 12 Okt 2007 21:34 schreef:
Dat is jullie beslissing die ik respecteer, wel jammer omdat ik geen persoonlijke aanvallen doe op users, en toch politiek (door dat topic) nu niet meer gewenst is doordat iemand het nodig vind een nogal brute uitspraak te doen. Lijkt wel op iemands mond snoeren die andere mening is toegedaan.
Het word moeilijk een lijn te trekken want ook tijdens andere onderwerpen komen verschillende meningen naar boven.

Excuseer voor de harde woorden diegevallen zijn tussen u en mij.
Mocht dit niet gedaan hebben.

mvg

Tandorini
http://nl.escertico.wikia.com/wiki/Militaria_Wiki
Naar boven
geert

BerichtGeplaatst: 13 Okt 2007 9:08    Onderwerp: Reageer met quote

Een mooi gebaar Tandorini, excuses ook voor mijn misschien wel TE provocerende uitspraak. Vroeger deed ik ook er wel meer, met de jaren zwakt dat wel beetje af. Wink
Naar boven
manager
Site Admin

BerichtGeplaatst: 13 Okt 2007 9:12    Onderwerp: Reageer met quote

Deze wijze van afhandelen verdient respect!
Naar boven
Michel
Gast

BerichtGeplaatst: 13 Okt 2007 9:23    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi gebaar van julie beide. Dit wordt enorm gewaardeerd.
Naar boven
Kleine Vuurkruiser

BerichtGeplaatst: 13 Okt 2007 9:31    Onderwerp: Reageer met quote

En deze prachtige aanzet werd gegeven door iemand van 12 - 13 jaar.

Heel mooi gedaan Tandorini en Geert!!!!
Naar boven
patten

BerichtGeplaatst: 13 Okt 2007 10:10    Onderwerp: Reageer met quote

mooi zo jongens dat is nog eens op een vriendelijke manier uitgepraat jullie kunnen terecht fier zijn
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Regulus 1

Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I

BerichtGeplaatst: 13 Okt 2007 18:28    Onderwerp: Reageer met quote

Ook van mijn kant een hartelijk dank je aan beiden, jullie zijn een mooi voorbeeld van hoe het wel kan.
maxmadmartin

BerichtGeplaatst: 13 Okt 2007 18:55    Onderwerp: Reageer met quote

oeffff,alles terug rustig dan aan het Westelijk front Smile
greets,MMM
People always have been the foolish victims of deception and self-deception in politics, and they always will be, until they have learned to seek out the interests of some class or other behind all moral, religious, political and social phrases, declarations and promises.
Naar boven
iuvenis ferox

BerichtGeplaatst: 13 Okt 2007 20:03    Onderwerp: Reageer met quote

goed zo Tandorini, goed zo Geert!
Als we nou eens deze 2 mannen als voorbeeld nemen dan neemt de gezelligheid op het forum vanzelf wel toe Cool .
Spiling

BerichtGeplaatst: 15 Okt 2007 14:42    Onderwerp: Reageer met quote

Moge hiermee de rust terugkeren zo dat we ONS aller forum teruggebben.

Om het met de woorden van Bert Bert Fearns (1898-1997 / D Compagny, 2/6 Battallion, Lancashire Fusillierss) te zeggen, toen hij zag hoe een paar individuen zich 80 jaar na datum inzetten voor het verhaal van hem en zijn kameraden, “ Never give up”.
Stretcher B.

BerichtGeplaatst: 16 Okt 2007 8:41    Onderwerp: Reageer met quote

Spijtig dat het tot zoiets moet komen. Sad
Regels moeten er zijn.
Zoals WIENNE aanhaalt: lees uw bericht eerst in het voorbeeld. Ik ben ook al eens een paar keer verschoten van hij eigen geschrijf! Denk eens niet een maar twee of drie keer na voor het antwoorden.
Het forum is toch bedoeld om informatie uit te wisselen.
Ik heb in het begin dat ik bij het forum was onze ROMA verkeerdelijk op zijn tenen getrapt maar hij had per geluk zijn veiligheidsschoenen aan en was het voorval snel opgelost en vergeven. Wink
We mogen af en toe eens lachen met sleurhutten en waskoten en dergelijke zolang het maar fantsoenlijk en niet kwetsend is.
Jammer genoeg zijn er in elke vereniging en forum "kloefkappers, wringers, ambetanterikken of andere slechte elementen".
Hopelijk verloopt alles nu beter.
Have a break and take a cup of koffie
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 21 Okt 2007 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

Deze maar weer even onder de aandacht.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemene feedback Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: