Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Interview met Ironmarc

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> FEW user interview Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Merlijn

BerichtGeplaatst: 01 Okt 2007 20:16    Onderwerp: Interview met Ironmarc Reageer met quote

User naam Ironmarc -- Marc
Leeftijd. 25
Woonplaats. IJsselstein
Beroep. Student
Hobby’s. Naast WO1: Vechtsport, Motorsport, Reizen, Snowboarden, schilderen.

WO1 algemeen:

Wat is je interesse voor wereldoorlog 1 en waarom?
Mijn vooraanstaande WO1 interesse gaat uit naar de Slag om Verdun, dit is een van de eerste aspecten waardoor ik in WO1 geďnteresseerd ben geraakt. Door de Slag om Verdun ben ik me verder gaan interesseren in WO1. het leven in de loopgraven, wapens die werden
gebruikt.

Waarom geďnteresseerd in WO1: Het is zo’n ongelofelijke slag geweest en als je kijkt naar de manier waarop er slag geleverd werd hoeveel man en materiaal er in die tijd al door heen ging, hoe het leven in de loopgraven geweest moet zijn, dat vind ik erg interessant.

Hoelang ben je al geďnteresseerd in wo1?
Phoe, dat is moeilijk om zo te zeggen. Ik weet dat ik op de basisschool een werkstuk over WO1 gemaakt heb. Sinds ik een kind ben, was ik geďnteresseerd in WO2, ik denk dat de interesse in WO1 nu zo’n 7-8 jaar door mijn aderen heen woed.

Hoe ben je aan WO1 gekomen?
Denk door mijn eerdere interesse in WO2, die heeft mijn enthousiasme voor WO1 zeker aangewakkerd.

Wat vind je het meest fascinerende aan WO1?
Voor mij is dat de Slag om Verdun, de manier van verbeten vechten en de opoffering die er was voor het land. Het menselijke aspect vind ik uitermate boeiend; dit grijpt mij het meeste aan en het is soms ongelofelijk om te lezen hoe mensen in zulke omstandigheden hebben kunnen leven.

Verzamel je ook rond WO1 (militaria, boeken etc.), speel je games, modelbouw?
Dat is maar net wat je verzamelen noemt Wink Ik koop zo af en toe wel eens wat militaria, maar aan het grote werk ben ik (nog?) niet begonnen.
Boeken mbt WO1 koop ik geregeld.

Welke gebeurtenis uit WO1 spreekt jou het meeste aan en waarom?
De hele slag om Verdun, en nadat ik een Duits bidprentje gekocht heb, ben ik me meer gaan verdiepen in de datum 23 Juni 1916.
Waarom Verdun mij zo aanspreekt is misschien wat moeilijker uit te leggen. Het hele verloop van de slag boeit mij omdat het maar een haar had gescheeld of de Duitser waren doorgebroken, de Franse veerkracht vind ik echt bewonderenswaardig. Er heeft zich daar zoveel ellende afgespeeld; kou, hitte, dorst etc.

Heb je een mooi verhaal/anekdote o.i.d. die je zelf hebt meegemaakt m.b.t. WO1
De beleving elke keer weer wanneer je een slagveld betreed vind ik erg speciaal, dit gevoel is moeilijk te omschrijven. Ik denk dat de meeste dit gevoel wel kennen.

Over welke WO1 onderwerp wil je (het komende jaar) meer te weten komen?
Naast dat ik me meer wil verdiepen in Verdun, wil ik wat meer wten over de eerst dag aan de Somme. Ook heb ik de Christmas Truce al een tijdje hoog staan, dus ook hier zou ik meer over willen lezen.

Bezoek je wel eens het front en zo ja waar dan en wat is je favoriete deel van het voormalig front.
Ik bezoek regelmatig het Verdun front, maar dat zal niemand verbazen denk ik. Wanneer het mogelijk is kom ik ook naar de Forummeets, helaas lukt mij dit niet altijd.

Over FEW:

Hoe ben je op FEW terecht gekomen?
Via Merlijn.

Wat is je favoriete stukje van FEW?
Er zijn meerdere stukken die ik erg leuk vind: Wo1 in het nieuws, Verzamelen, Specifiek en Foto van de maand. Ook lees ik graag de reisverslagen.

Hoe bevallen de crewleden je?
Veel van de crewleden ken ik niet persoonlijk, maar het lijken me aardige
lui.

Hoe zie je het forum?
Als een erg gezellige community waar binnen enorm veel kennis aanwezig is.

Wat vind je van de forum-meetings?
Ik heb er pas 1 meegemaakt, maar deze was in mijn ogen zeer geslaagd en erg gezellig! Het is mooi om je interesse en passé met anderen te kunnen delen.

Zijn er dingen/activiteiten die FEW volgens jou zou moeten doen maar nog niet doet? En wat doen FEW wel wat niet moet?
Nope, lijkt me prima zo.

Welke inhoud mis je?
Meer inhoud in het Verdun topic. Dat is ook een reden waarom ik naast FEW ook erg betrokken ben op het VerdunForum, waar ik als Moderator actief ben.

Welke inhoud kan je gestolen worden?
Raad je plaatje en Offtopic, dit heeft geen WO1 inhoud.

Zijn er dingen die verbetert kunnen worden?
Er schiet me zo 1,2,3 niets te binnen.

Hoe zie je eigen rol bij het forum en zijn er nog dingen die je Bijv. op het gebied van Wiki, voor het forum betekenen?
Soms zie ik mijzelf als een hele actieve user, en soms is dit ook minder het geval. Ik probeer wel een bijdrage te leveren maar er zijn zoveel mensen met zoveel meer kennis dan mij dat dit niet altijd mogelijk is.
Op het gebied van Wiki; wie weet. Wanneer ik echt de tijd heb, kan ik diep in dingen duiken dus wie weet wat nog gaat komen.

Wat is het beste topic dat je zelf hebt geopend?
Op het VerdunForum heb ik een topic geopend over de soldaat van een bidprentje dat ik gekocht heb. Hier heeft veel tijd ingezeten en ik ben best blij met het resultaat. Dit topic ga ik binnen niet al te lange tijd ook op FEW plaatsen.

Wat is jouw favoriete topic in het algemeen?
Specifiek om te verdiepen. Ik hou ik er wel van om door de archieven heen te struinen en oude topics te lezen.

Met welke FEW-er zou je een dag op pad willen?
Met een aantal personen ben ik al een keer op pad geweest, wat me goed bevallen is. Er zijn meerdere mensen hier waar het me erg leuk en leerzaam lijkt om mee op pad te gaan.

Hoe moet volgens jou het forum er over vijf jaar uit zien?
Net zo toegankelijk als nu, waarbij mensen nog steeds met respect behandeld worden.

Buiten FEW:

Wat is de laatste cd/DVD of boek die je hebt gekocht?
CD’s en DVD koop ik niet meer Wink
Laatste boek dat ik gekocht heb: Somme van Martin Gilbert.

Wat was je allertofste vakantie?
Thailand, zowel afgelopen jaar als het jaar daarvoor. In dat land is zoveel te doen en te zien, de mensen zijn zo aardig en het eten is zo lekker!!

Wat doe jij aan een beter milieu?
Probeer er zeker op te letten; let op het water en elektriciteitsverbruik en gooi mijn afval nooit op straat.

Wat is je grootste ondeugd?
Een lekker glas whiskey.

Wat is de beste plek om te wonen
Caribische gebied, heb dan ook serieuze plannen om hierheen te vertrekken.

Tenslotte: wat wil je de wereld nog vertellen? Dit is je kans.
Geniet ervan.

Ironmarc helemaal links op de foto tijdens de meeting in Mons.

Ironmarc in de sneeuw.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tommy v. D.

BerichtGeplaatst: 01 Okt 2007 20:30    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk dit te lezen, Marc!

Ik lees natuurlijk het meest je aandeel op het VerdunForum, maar het is erg leuk om je persoonlijk wat beter te leren kennen!
Naar boven
Mart

BerichtGeplaatst: 01 Okt 2007 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk intervieuw Marc. Bedankt! Smile
Naar boven
Reiné

BerichtGeplaatst: 02 Okt 2007 6:00    Onderwerp: Reageer met quote

Heel leuk interview Iron. Vooral jouw slotopmerking is waar alles om draait! Cool
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 02 Okt 2007 10:09    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk om je zo wat beter te leren kennen Marc. Leuk interview!

Greetz, Margreet Cool
ironmarc

BerichtGeplaatst: 02 Okt 2007 13:26    Onderwerp: Reageer met quote

thanx voor de leuke berichten Cool
Mart

BerichtGeplaatst: 03 Okt 2007 17:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben benieuwd naar je post over het VERDUN-bidprentje...
Naar boven
Kleine Vuurkruiser

BerichtGeplaatst: 03 Okt 2007 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

Een sportieve bink achter deze nick !
Naar boven
Michel
Gast

BerichtGeplaatst: 03 Okt 2007 18:57    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Marc! Leuk hier wat meer van je te lezen. Net zoals Mart kijk ik ook wel een beetje uit naar het verhaal over het Verdun bidprentje.
't Wordt tijd om terug de slagvelden eens op te zoeken. Vind je ook niet ? Laughing
Naar boven
ironmarc

BerichtGeplaatst: 04 Okt 2007 14:39    Onderwerp: Reageer met quote

Michel @ 03 Okt 2007 19:57 schreef:
Hey Marc! Leuk hier wat meer van je te lezen. Net zoals Mart kijk ik ook wel een beetje uit naar het verhaal over het Verdun bidprentje.
't Wordt tijd om terug de slagvelden eens op te zoeken. Vind je ook niet ? Laughing

Lijkt me een goed idee Wink
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> FEW user interview Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: