Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

mischien mystiek?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Mystiek en religie Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
goofychicken

BerichtGeplaatst: 29 Mei 2007 14:16    Onderwerp: mischien mystiek? Reageer met quote

mijn schoonouders waren mee dit weekend naar verdun dus gingen we veel van de standaard toeristen locaties bezoeken

bij binnenkomst van fort vaux gaf mijn camera ineens "battery empty" aan...... raar zitten er net opgeladen in en gaf 20 minuten geleden nog vol aan op de camping :s....
batterijen geswitched..... niets werkte ik dus balen als een stekker

toen we uit het fort kwamen en ik bij de auto toch even wou klooien deed tie het ineens weer! battery fully loaded...
later in het bos is het weer een keer gebeurt
verder niet meer

dus het kan een paar dingen zijn... cam stuk. urgh balen Mad
of hij deed gewoon eventjes raaaaaaaar
of er was iets wat mijn camera deed freaken

anyways
vond het wel frustrerend en spannend tegelijk
Richard

BerichtGeplaatst: 29 Mei 2007 14:44    Onderwerp: Reageer met quote

Of een goeie smoes ons geen foto's van Vaux en omgeving te laten zien... Evil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
goofychicken

BerichtGeplaatst: 29 Mei 2007 14:55    Onderwerp: Reageer met quote

dat zou stom zijn want de foto's van de vorrige jaren heb ik wel.... plus het is nou niet echt bepaalt de plek die nooit gevonden is door menig van u!
en omgeving foto's heb ik zeker

alleen binnen deed hij raar
dus totaal geen goede smoes... als het een smoes zou zijn zou het een slechte zijn!

dit is dan meer een smoes voor van die mensen die diep in het bos iets gevonden hebben en dan zeggen "mijn camera weigerde" omdat ze bang zijn dat andere hun "ontdekking" zien. iets dat ik persoonlijk erg suf vind... dus waarom zou ik?
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 29 Mei 2007 15:07    Onderwerp: Reageer met quote

Ach, die camera had blijkbaar een bijna-doodervaring Evil

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
goofychicken

BerichtGeplaatst: 29 Mei 2007 15:29    Onderwerp: Reageer met quote

pfff hijs nog geen half jaar oud! mag hopen van niet!
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 29 Mei 2007 17:10    Onderwerp: Reageer met quote

Dan moet het een TEDA zijn geweest, en dan moet je wel oppassen hoor! Het kan een voorbode zijn van een blijvende uitval Wink

(voor je het vraagt: Transient Electricity Deprivation Attack)

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
TYPHOON

BerichtGeplaatst: 29 Mei 2007 18:20    Onderwerp: Mischien mystiek Reageer met quote

Hij zal wel bang geweest zijn in de donker.
Naar boven
goofychicken

BerichtGeplaatst: 29 Mei 2007 20:30    Onderwerp: Reageer met quote

vaux is niet zo donker hoor Wink alleen bij de toiletten deed dit keer de lamp het niet... erg donker
ironmarc

BerichtGeplaatst: 29 Mei 2007 23:24    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb niet echt verstand van de werking van camera's maar misschien heeft het aan de kou en vochtigheid gelegen in het fort? Als het natuurlijk koud en vochtig was daarbinnen puh
Dat hij het dan buiten 1x niet gedaan heeft zou ik niet weten wat daarvan de oorzaak zou kunnen zijn geweest.
goofychicken

BerichtGeplaatst: 30 Mei 2007 10:41    Onderwerp: Reageer met quote

het is in vaux ook absoluut niet koud

ach he.... het blijft lekker een raadsel.. dus toch een beetje mystiek Wink
marcston

BerichtGeplaatst: 30 Mei 2007 10:47    Onderwerp: Reageer met quote

goofychicken @ 30 Mei 2007 11:41 schreef:
het is in vaux ook absoluut niet koud

ach he.... het blijft lekker een raadsel.. dus toch een beetje mystiek Wink

Je kan het natuurlijk testen door bijvoorbeeld 10 (ok kleine sample) keer binnen te gaan en af te turven wat er gebeurde met je batterijen.

(natuurlijk ook diversie merken batterijen in je sample meenemen), en bij voorkeur diverse mensen laten binnenlopen.

Idee, meten is (een beetje meer) weten.
goofychicken

BerichtGeplaatst: 30 Mei 2007 11:10    Onderwerp: Reageer met quote

beetje boel moeite voor iets wat toch niet zo vrezelijk boeit
heb na vaux nog zoon 200 foto's (leuk digi cam met grote geheugenkaarten Wink ) geschoten alleen in het bos heeft hij 2 minuten raar gedaan daarna nietmeer
dus of het aan de plek lag merken we over paar weekjes wel weer
eerst even een grote vacantie voor bereiden en de camera doet het thuis gewoon prima!
geert

BerichtGeplaatst: 30 Mei 2007 20:17    Onderwerp: Reageer met quote

Lingekopf @ 29 Mei 2007 16:07 schreef:
Ach, die camera had blijkbaar een bijna-doodervaring Evil

haha LOL
Naar boven
Kitboy

BerichtGeplaatst: 01 Jun 2007 14:00    Onderwerp: Reageer met quote

Wat ik me dan afvraag, waarom? En dan niet zozeer in technische zin, maar stel er zijn metafysische krachten er op uit de camera te blokkeren. Wat zou dan de reden zijn? Op zich zijn er al genoeg foto's gemaakt, helemaal op die plek. Als die "kracht" dan in staat is om een camera te blokkeren dan moeten ze toch helemaal in staat niet op een foto's oid te verschijnen?

Kan me ook niet voorstellen dat er een soort "plaag"geest zit?

Groet, Nico
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
ironmarc

BerichtGeplaatst: 01 Jun 2007 14:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan me wel voorstellen dat er op een pek waar zoveel afschuwelijks heeft plaatsgevonden, 'plaaggeesten' kunnen ronddolen aangezien er vele mannen daar en in de omgeving een afschuwelijke dood tegemoed zijn gegaan.
svdwal

BerichtGeplaatst: 01 Jun 2007 15:08    Onderwerp: Reageer met quote

De meeste mensen zullen de uitdrukking "Een plek met geschiedenis" wel kennen.
Hiermee wordt bedoeld dat er op een locatie zoveel gebeurd is dat het doordrenkt is met hetgeen gebeurde, dit heeft als gevolg dat er altijd een lading blijft hangen, en dus merkbaar is voor iedereen die hier gevoelig voor is.
Daarnaast heb je inderdaad mensen die onverwacht aan hun eind gekomen zijn en dit niet doorhebben en dus gaan ronddolen.

Ik geloof hier heilig in en heb ook enkele zaken meegemaakt die dit voor mij bewijzen.
Zo ben ik op een begraafplaats bij Parijs enige tijd "gevolgd" door een man die een Frans officiers uniform leek te dragen.

Ook heb ik dergelijke zaken meegemaakt in Ierland op een locatie waar later een huishouding opgesloten bleek te zijn en tesamen met het kasteel in vlammen in opgegaan.
Ik werd als het ware bij de ingang tegengehouden en kon niet verder naar binnen.
Mijn vrouw is wel naar binnen gegaan en meldde toen zij naar buiten kwam een naargeestig gevoel te hebben gehad binnen.
Toen wisten we nog niet eens wat daar gebeurd was, dat leerden we pas toen we het museumpje binnen gingen.

Ik ben er dus van overtuigd dat dergelijke zaken op waarheid berusten en dat er meer is tussen hemel en aarde.
Maar we zullen altijd de discussie blijven houden over wel en niet.

Sjoerd
Naar boven
malley

BerichtGeplaatst: 10 Jun 2007 17:39    Onderwerp: Reageer met quote

nou ik had ook ooitr zo'n camera waar steeds zgn de batterijen leeg ware. Die is uiteindelijk een muur tegen gekomen (nadat ik gegooid had)
gooi nog al eens graag met dingen.. En heb ik uiteindelijk een goede spiegelreflex digicamera gekocht die die kuren niet heeft..

voor svdwal,

Niet iedereen staat open voor dat soort dingen. maar ik vind wel dat we elkaars mening moeten respecteren.
Ik reed eens met een bus en wilde een kruising oversteken, plots zonder enige reden sloeg de moter af en op dat moment raasde er ook een vrachtwagen door het rode licht.. Ik dacht eerst das ook wel heeeel toevallig, een computerstoring en die vrachtauto maar bij m'n bus gaan er lampjes flikkeren bij storingen dus..
Ik heb toch maar heel zachtjes dank je wel gezegd tegen degene die er voor gezorgd heeft dat de moter afsloeg..
anders had ik nu zelf op het kruispunt rondgedoold..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
goofychicken

BerichtGeplaatst: 11 Jun 2007 9:12    Onderwerp: Reageer met quote

malley @ 10 Jun 2007 18:39 schreef:
nou ik had ook ooitr zo'n camera waar steeds zgn de batterijen leeg ware. Die is uiteindelijk een muur tegen gekomen (nadat ik gegooid had)
gooi nog al eens graag met dingen.. En heb ik uiteindelijk een goede spiegelreflex digicamera gekocht die die kuren niet heeft..

uhm ja ... maar deze camera is nog geen half jaar oud en was redelijk prijzig :s ik gooi nooit zonder eerst na te denken eigenlijk :s

overgens van de week nog wat foto's gemaakt (**bloos 548 bloos** ) en totaal nergens last van dus ja... kan nou niet echt zeggen dat de camera kuren heeft ofzo
vlim

BerichtGeplaatst: 11 Jun 2007 11:59    Onderwerp: Reageer met quote

Moderne, steeds kleiner wordende apparatuur heeft een nadeel: Het energieverbruik.

De fabrikanten lossen dit op door het energieverbruik op allerlei mogelijke manieren te optimaliseren. Apparaten 'leren' aan hand van de gebruikswijze hoe hun energiegebruik te optimaliseren om zo het meeste rendement uit de batterijen te halen.

Wat je ziet is dus niet een lege batterij, maar een apparaat wat aangeeft dat, als je het huidige gebruik voortzet, de batterij wel leeggaat. Vervolgens maak je even geen foto's en stelt het apparaat zijn energievoorspelling weer bij. We worden dus constant bij het ootje genomen door onze eigen apparaten.

Ik heb soortgelijke ervaringen met mijn mobiele telefoons, het energiegebruik en de volgens het toestel nog aanwezige accu-capaciteit verandert als het weer.

Leuk spul, die moderne techniek en haar ingebouwde 'fuzzy logic'.

Dit alles even los van de overige mystieke ervaringen. Ik had er net nog eentje op de WC, zonder dollen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Mystiek en religie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: